dimarts, 25 d’octubre del 2011

Per a que serveix un bloc?

Si fa un mes en aquest bloc es celebrava el tercer aniversari, doncs ara toca celebrar les 15.000 visites, no és una cosa que acostumin a celebrar els blocaires, però ves, perquè no?
a mi em va això de celebrar, tot sigui tenir alguna cosa per escriure, i per rebre felicitacions que sempre va bé, jo penso que d'aniversaris n'hauríem de celebrar 3 o 4 cada any, lo contents que estaríem!
En homenatge a les 15.000 visites, (que no 15000 persones), intentaré respondre aquesta pregunta que em van fer fa poc. Per a que serveix un bloc?
Per moltes coses, està clar, hi ha multitud de blocs i cadascun és diferent i serveix per coses diferents.
  • Per relacionar-se i comunicar-se: o sigui blocs enllaçats com una xarxa social (com un fb però més maco i creatiu), amb continguts personals o no tant, però sobretot amb interacció, que així és com es fa el carinyo. Es coneguda la Blocosfera o la Catosfera, on un munt de blocaires fan coses plegats i molts mantenen bona amistat (real o virtual). Per exemple per Sant Jordi hi va haver una regalada de roses i llibres organitzada pel Veí.
  • Per entretenir-se i/o culturitzar-se: que a vegades és el mateix a vegades no, et pots entretindre de moltes maneres, llegint coses interessants d'altres països, mirant curtmetratges, resolent enigmes, llegint bons relats, microrelats, literatura vaja! mirar fotos xules, galeries de quadres, conèixer llibres a través de gent que els ha llegit, pelicules, o sigui de tot. Hi ha blocs temàtics, i blocs politemàtics, i molts són superinteressants, es poden apendre moltes coses. El mateix fet d'escriure una entrada ja és un gran entreteniment en si mateix, en aquest mateix post per exemple m'hi he passat una hora.

  • Per crear i ser creatiu: clar que si, això no és un fb on poses qualsevol tonteria de l'estil "flipo amb el mòbil nou" (ho vaig escriure jo mateix ahir). Amb el bloc tot t'impulsa a fer alguna cosa més creativa, el món dels blocs desborda creativitat, i tot t'impulsa a ser creatiu, hi ha blocs que proposen  als altres blocs ser creatius, per exemple el relats conjunts. Tant pots fer còmics, com retocar fotos, fer dibuixos, disseny gràfic, com escriure literatura, el bloc es una molt bona manera d'exposar i compartir la creativitat amb amics i públic en general.
  • Per difondre informació i convocatòries: Hi ha blocaires per tot arreu, i són una font d'informació sobre qualsevol notícia, en tots els idiomes (per això serveix el traslator), informació internacional, i també més pròxima, com per exemple el bloc de la CANC, d'altres relacionats amb el 15M, o d'altres més generals.
  • Com a eina educativa: faceta que no he practicat gaire, però sobre la que vaig fer un treball que tinc penjat en el meu bloc sobre educació. Es tracta de combinar totes les utilitats que ja he anomenat, i moltes d'altres, en l'àmbit de l'educació.
aquestes són les utilitats que pot tenir un bloc, bé, són les que se m'han acudit a mi, perquè segur que n'hi ha moltes d'altres, i les que s'han d'inventar.
si a algú se li acudeix alguna altra cosa...
jo no tinc res més a afegir...
apa salut!
Per cert, lo de les 15.000 visites és una excusa, de fet en falten unes 40 a les que probablement s'arribarà gràcies als que llegiu aquesta entrada! igualment...
gràcies per visitar !!!! i per comentar sobretot!!!!

8 comentaris:

Garbí24 ha dit...

Per moltes coses serveix però la que és millor de totes es el que hi podem arribar aprendre que es molt.
I a veure quan munteu la segona part de l'altre banda de la paret....

El porquet ha dit...

Doncs a mi, una mica en la línia del Garbi, m'està servint per conèixer moltes coses que desconeixia, poesia, gent, fets, pensaments, etc.

I potser el millor és saber-se part d'una comunitat molt viva, molt entrellaçada i en constant moviment i evolució.

A part, evidentment, i crec que aquí ens hi podem posar tots, és una vàlvula d'escapament de les nostres dèries de lletraferits!

Carme Rosanas ha dit...

Ho expliques molt bé. Jo hi estic ben bé d'acord.

Felicitats per les visites!

Laura T. Marcel ha dit...

Jo penso que la principal força que impulsa un bloc és el compartir, el que cadascú vol i en diversos formats com tu ben bé expliques: fotos, relats, informació, llibres, idees, pelis, dibuixos, etc. però en definitiva és el penjar en un taulell d'anuncis, el que tu tens dins i vols fer saber als altres. Perquè hi ha vegades que tot allò ho has de dir!

Elfreelang ha dit...

D'acord en tot! felicitats que ja ara ja sí deus passar de les 15000 visites!

Carles ha dit...

Felicitats pel teu blog! Sóc Carles de Printcolor, impremta digital de llibres (http://www.printcolorweb.com) i com ens agrada el teu blog et regalem la impressió del teu llibre del blog gratis. Per a mes informació entra en aquesta página: http://www.printcolorweb.com/spa/item/exemple_promocional.html

maria ha dit...

Si, noi! l'enhorabona! i bona feina de recerca... què és un blog i per a què serveix!!! a mi em serveix per donar a conèixer el que faig...

Gerònima ha dit...

Neeeen! jo crec que hi treus molt partit a la Catosfera!
I el "flipo amb el mòbil nou!" t'ha quedat genial! ja ja ja!
Ahh! i FELICITATS per les 15.000 visites!!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails