dimecres, 5 de maig del 2010

A. C. Baldrik


Al crit de: A cagar Baldrik! . Rowan Atkinson prèviament disfressat d'Escurçó Negre engegava el seu secundari de referència, el simpàtic i estúpid homenet sempre vestit amb parracs interpretat per Tony Robinson.
Quin gran personatge en Baldrik! més just que una sola de sabata però sempre amb una idea genial al cap, més brut que un femer, sempre aficionat a les verdures i hortalisses en especial als naps. Pobre Baldrik, sempre sota les ordres de la saga familiar del Blackader, ja sigui a l'edat mitjana o a la primera guerra mundial, resistint les burles i aguantant tots els cops.
L'escurço negre és una sèrie mítica de la BBC que TV3 va emetre per allà els anys noranta, ja vaig veure molts dels capítols de les quatre temporades ( èpoques històriques ) en la primera emissió que se'n va fer, després m'he revisionat totes les remissions que he vist i el meu nivell màxim va arribar quan em vaig comprar la serie en dvd i me la vaig veure tota seguida en una setmana.
I és que la relació entre els dos personatges principals, l'escuçó i en Baldrik, no té res a envejar a les millors parelles de clows, amb el pallasso llest però malparit, i el pallasso tontet però tendre i bona persona.D'aquesta gran relació en sortiren frases per recordar com:

    * Com a recompensa, tens dret a unes vacances curtes. Què, t'han agradat? Doncs ara, a treballar.
    * Està boig! Més boig que en Pere el Boig de cal Boig que va guanyar el concurs de bojos-sonats de l'any passat.
    * Baldrick, tens el cap tan espès com una crema espessa que un cap espès ha deixat espessir fins que s'ha quedat tant espessa que no s'ha pogut desespessir ni amb un desespessidor elèctric.

Que en seria de l'humor sense els personatges malparits que se n'enfoten dels bonatxons?
Es clar que al final a l'escurçó sempre li surt el tret per la culata.
Llàstima que a la vida no sigui així!!!
i per acabar aquest "fast-post" un vídeo dels imprescindibles on l'Escurçó Negre s'endinsa en la política i en l'exercici de la democràcia.
Res més allunyat de la realitat actual?
Per cert! en aquest enllaç podeu veure tota la sèrie on-line en català!



apa salut!

5 comentaris:

Tonina ha dit...

Hola ricderiure, sóc Tonina i fa uns dies que miro el teu blog. La iniciativa de regalar un personatge m'agrada molt i estic pensant en participar-hi.
Ara, però, et deixo aquest comentari perque L'escurçó negre és una sèrie que m'encanta. Fa cosa d'un any la vaig tornar a veure després d'anys i només puc recomanar-la.
Coincideixo totalment amb tu.
Salutacions

maria ha dit...

No l'havia vist aquesta série...

Elfreelang ha dit...

Una gran sèrie no em cansaria mai de veure-la és formidable!!!

ricderiure ha dit...

digueu que si!
escurçó ets el millor! ( el millor pitjor... vaja el que fa més gràcia...)

i la banda sonora és molt bona també!!! em vaig deixar d'anomenar-ho!!!

salut!!!

La Meva Perdició ha dit...

Pel Gran Balduc! Bon post de recuperació! Ara la segueixo esporàdicament per un dels canals de la nova TDT. I aprecio noves coses. Les actuacions de Hugh Laurie (el famós Dr. House), son increïbles, super afectat, amb muntanyes de maquillatge i fent el boig tota la estona. Boníssim actor +10.
PD: Aprofito per recuperar també “Fawtly Towers”, on Jhon Clesse fa una magnifica interpretació de l'amo del hotel Basil Fawtly, un tipus de lo més despòtic i desequilibrat. :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails